Lisi Raskin
Feriköy Rum Okulu

1974, Miami. Brooklyn'de yaşıyor.

Lili Raskin, geçtiğimiz on yıl boyunca Reagan dönemi Amerikan politikasına damgasını vuran Soğuk Savaş söyleminin yarattığı korkular ve paranoyanın etkilerini; savaş mimarisi, nükleer güç ve toprak kullanımı ile ilişkilerini araştırdı. Raskin'in çalışmaları, büyük ölçekli müstakil ortamlarla soyut heykeller arasında gidip gelen karmaşık ve melez tiyatrovari enstalasyonlardan oluşuyor. Sanatçı kimi zaman kendi çalışmalarına aracılık ediyor, kimi zamansa kurgusal bir karakter olan Herr Doktor Wolfgang Hauptman II'yi canlandırdığı bir drag gösterisinde olduğu gibi bir alter ego kullanıyor. Raskin'in projeleri Soğuk Savaş döneminin tarihi anlatısından parçaları canlandırıyor ve bu anlatıların zalimliğini belirgin bir eşcinsel konumdan bakarak tekrar düşünmek üzere onlara farklı siyasi arzular yüklüyor. Bu durum aynı zamanda sanatçının kullandığı malzemelerde ve yöntemde de açığa çıkıyor; yeniden oluşturulan nesnelerin yıkıcı güçleriyle işlevsiz halleri, el ustalığının uzun süren seyri ve geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımı tezat oluşturuyor. Nakavt Yumruğu (2008) ve Kontrol Odası (2008) Üst Kademe adlı daha büyük bir projenin parçaları. Nakavt Yumruğu bir avizeden sarkan kağıt uçaklardan oluşuyor ve General Curtis LeMay tarafından SSCB'ye düzenlenen engelleme saldırısına atıfta bulunuyor. Kontrol Odası ise bir Soğuk Savaş çalışma üssünün canlandırması. Bu çalışmalar, sergi alanının mekânsal ve toplumsal bağlamı ile keşfe açık bir diyalog için birer çıkış noktası işlevi görüyor.