Jesse Jones
Tütün Deposu 1 & 2

1978, Dublin. Dublin'de yaşıyor.

Jesse Jones, popüler sanat biçimlerini bir araya getirerek, kamusal alanın içinin boşaltılma sürecine karşılık veren bir kolektif toplumsal alanı yeniden kurmanın peşinde. Jones'un filmleri, günümüzün baskı ve direniş deneyimlerine odaklanmanın yanında, tarihsel kaygılar taşıyorlar. Jones, özellikle sinemasal alanla ve bu alanın nasıl bir birleşim noktasına dönüşebileceğiyle ilgileniyor.

Jones, Mahogany (2009) için Bertolt Brecht ve Kurt Weill'ın 1927 tarihli operası Mahagonny Şehrinin Yükselişi ve Düşüşü'nün final sahnesini yeniden senaryolaştırdı. Opera, insanların parasını ödedikleri sürece "sonsuz özgürlük" sağlayan bir alana sahip oldukları, toplumun dışındaki bir şehrin hikâyesini anlatıyor. Bu özgürlük kendini her türlü zevke aşırı düşkünlük biçiminde gösteriyor. Avustralya'nın ücra köşelerinde çekilen Mahogany bu hayali şehri çöküşünün hemen ardından şehrin mimarı Begbick ve şehir sakinlerinden oluşan Fısıltı Korosu arasında geçen bir diyalog biçiminde tekrar kuruyor. Zamanın durduğu ve olayların çölün ıssızlığında gerçekleştiği video, güncel siyasi koşulları eleştirmek için alegorik bir coğrafi mekânı ve tarihi bir anı çıkış noktası olarak kullanıyor. Brecht, Mahagonny'nin Weimar Cumhuriyeti'nin sahte özgürlüklerinin bir eleştirisi olmasını istemişti, Jesse Jones ise günümüz ütopya-sonrası toplumunda siyasi hareketin marjinalliğini ve geçerli siyasi eylem biçimlerinin krizini sorguluyor.